Powered By Blogger

Magamról

Saját fotó
Semmi sem gyógyít úgy, mint a mosoly és a nevetés. Ha könnyedebb lélekkel éljük a világot, azt mutatja: szívünk a helyén.(Douglas Pagels) Szeretnék idézetekkel, dalokkal, gondolatokkal segíteni. Bárkinek, aki úgy érzi, soraim mosolyt csalnak az arcára.

Március 20.


Március 20.

 Ha valaki igazán érett és kiteljesedett személyiség, az gyermeki, ártatlan, áhítattal és ámulattal teli, és annyira fogékony a lét szépsége iránt, hogy egész élete túláradó szeretetté válik. A téged körülvevő lét kimondhatatlanul csodálatos, és ha szíved nem táncol együtt vele, akkor nem is élsz.
Osho








 Manók...
Elfáradt a tegnapi nap, elfáradtam benne magam is. Semmi olyan tevékenység nem volt persze fizikálisan, ami indokolttá tette volna, ott fent a kis manók dolgoznak megállás nélkül.
Szorgosak nagyrészt, dolgoznak rendesen: új ötleteket fabrikálnak, a megoldáson dolgoznak, kitöltik játékkal a szabadidőt, vannak, akik a mosolygásra késztetnek. A szórakozásfelelősök sok éves téli álmukból talán idén felébrednek, és a nótafák is talán dalra fakadnak. Bár ők elég szorgalmasak, csak jó lenne, ha ablakot nyitnának a világ felé most már. Sok kis manó munkálkodik a kapcsolataim ápolásával is, nagy részük telefonközpontos, aztán dolgoznak ott fent problémamegoldó kommandósok , de megtalálható a kíváncsiságfakasztó műhely is.  Akadnak persze lusták is, akiket noszogatni kell, hogy pl takarításra ösztönözzenek, na és akkor még nem beszéltem azokról, akik a fejfájással foglalkoznak. Vagyis azt okozzák, de nem a fáj a fejem kategóriában, hanem az úgysincs annyi bajod, okozunk még neked címszóval. Ők tegnap este lendültek munkába. Azt hiszem a mosolygyártók ellankadtak délután. Amikor letettem a lantot, felszabadult boldogsággal töltött el, hogy végre hazamehetek. Kíváncsi voltam már nagyon arra is, hogy a páromnak milyen volt, hogyan telt az első nap az új munkahelyén. Ekkor kezdtek el aktívan dolgozni a mosolyfakasztó manók. Buszra szállva találtam ülőhelyet, majd nemsokára felszállt két apró testvér-forma leány. Jöttek-mentek csicseregtek, majd a nagyobb megkérdezte a kicsit, hogy leül-e, mire a nemleges válaszát hallva, lehuppant mellém. Egy darabig távbeszélgetést folytattak, majd a kicsi is odasomfordált, és baromi büszke volt magára, mert a kabátját a derekára kötötte, így nem kellett tartania a táskája mellett még azt is. Aztán rakosgatta a táskát a földre, a kezébe, nem talált neki megfelelő helyet, és akkor a mosolygós lila(piros, kinek milyen) néni felajánlotta (ez ugye én lennék), hogy tegye oda a tesója és én mellém a táskát, elfér az ott bőven. És a mosoly nem akart megszűnni az arcomon. Meglepődött, de látta, hogy működik a dolog, majd visszamosolygott, és utána hol nyíltan, hol a szemem sarkából sok-sok megállón keresztül elcsíptem a mosolyát. Azt a félénk, mert idegen a néni, de mégis barátkozós, őszinte gyermeki, érdeklődő mosolyt. Amikor a testvére is már felém intézte a tekintetét félve, de vigyorogva, és a kis játékuk, amint a kisebbik ruhájának disz-szalagját próbálták az ujjuk köré csavarni, már nekem szólt. Kis szöszkés-vöröses, picit talán szeplős, bájos kislányok voltak és a mosolymanók a fejemben egész úton csak dübörögtek fáradhatatlanul. A nap is szépen sütött, hazafelé tartottam, és a csicseri-borsó lánykák még szebbé tették az utat hazafelé. Amikor felkeltem a helyemről, azon gondolkodtam, buta felnőtt, hogy elköszönjek-e tőlük, de a mai világban már minden olyan furcsának hat. Láttam, hogy ők is várakozóan pillognak felém, ezért búcsúzásként egy széles mosolyt küldtem feléjük, majd leszálltam. Addigra munkába lendültek a vásárlásért felelős manócskáim, feledve a buszos varázst. Mosolyfelelőseim lassan, de még dolgoztak, aztán otthon lassacskán átadták a stafétabotot a fejfájás-gyártóinak. Egy telefon, majd még egy, és a sokadiknál már úgy dolgoztak, hogy a rosszullét is rámtört…. De egészség és józanság manóim, hosszú, és nagy levegővételekre buzdítottak, amitől a 250-es pulzusom, lassanként csendesedett, és az állapotom stagnált. Hallottam a türelemre intő szavaikat a fejemben, éreztem a simogató kezüket a homlokomon, nyugtatólag a szívem körül és hálát adtam értük! Meg kell, értsük, a kis manóink értünk, velünk dolgoznak, bár lehet, hogy mások skizofréniának hívják.  Ma újból dolgoznak, és azt hiszem a fejfájáskeltőket tegnap hosszú szabadságolásra küldtem. Remélem, nem lesznek oly szorgalmasak, és kötelességtudóak, hogy bejönnek dolgozni a szabadnapjukon, mert akkor kénytelen leszek felmondani nekik! Vagy lehet, hogy ez lenne a helyes megoldás???

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése