Powered By Blogger

Magamról

Saját fotó
Semmi sem gyógyít úgy, mint a mosoly és a nevetés. Ha könnyedebb lélekkel éljük a világot, azt mutatja: szívünk a helyén.(Douglas Pagels) Szeretnék idézetekkel, dalokkal, gondolatokkal segíteni. Bárkinek, aki úgy érzi, soraim mosolyt csalnak az arcára.

Szeptember 30.

Szeptember 30.

Ne zsúfoljátok tele lelketeket haszontalan gondolatokkal. Minek rágódni a múlton, elébe menni a jövönek? Maradjatok a jelen pillanat egyszerűségében.
Buddha

Szeptember utolsó napja, odakint 13 fok van, és napközben napsütés, meleg, igazi vénasszonyok nyara! Ez jó, ez melengeti az ember szívét, hiszen napról napra dermed, tudat alatt, a történésektől. Utálom a politikát, a gazdaságot, azt, hogy mindezek egymás-ba-hoz,-nak,-ért,-tól, és folytathatnám a ragozást, tehát mindezek egymást karöltve keserítik az emberek napjait. Panaszkodni nem akarok, azt utálom. Csak tényeket közlök: tulajdonképpen lassan az ötödik hónapot kezdem munkanélküliként, de mivel a ledolgozott május sem került kifizetésre, így ez a hatodik…. Munka alatt korlátolt felfogásommal azt érte, hogy van egy munkahely, ahol dolgozom, ahol az eltöltött idő és ledolgozott munka fejében havi fix fizetést kapok. Tudom-tudom régimódi a felfogásom…. Mert olyan adódott, ahova „vidékre”, napi 60 km-t autózva, saját költségen jutalékos rendszerben dolgoztam. Ha kötöttem, volt pénz, ha nem….sorry… Ráadásul nem motivált, hogy volt két-három hét, amikor csak az autót tankoltam, a pénztárcámat nem. És ugye az sem, hogy, bár most nem dolgozom velük, a már egy hónapja járó jutalékot sem kaptam még meg, nem utalták. Pedig többször kértem őket. Tudom még a sort folytatni azzal, hogy időközben a férjem is munkanélkülivé vált.  De, hogy valami jót is írjak, megszavazták az otthonvédelmi programot, amiről telefonon csak nagy vonalakban tudtak tájékoztatást adni, a lényeges, egyénileg engem érintő kérdésekről csakis személyesen a bankfiókban adnak felvilágosítást. Ráadásul mindezt, az a bájos és kedves, készséges hölgy, aki egészen addig, míg a hitelt fel nem vettük, így is viseltetett. A már meglévő hitellel kapcsolatban bármikor mentem kérdést feltenni, már arrogánssá és idegenné, sőt magázódóvá vált. Most a kérdésem arra vonatkozik, vaj’h két munkanélküli, aki eddig is fizette a törlesztést rendesen, az kiválthat-e,-é, vagy átválthatja-é devizahitelét forint alapura? Majd bemegyek a bankba, megkérdezem, és jól ledöngölnek, hogy miért nem telefonon érdeklődtem, mert ezekkel a kérdéseimmel miért tartom fel a sort és különben is…. Hány ilyen alkalom volt, hogy nagyon hosszú perceket 30-40-50 álltam sorba, hogy ezeket a kérdéseket feltegyem, és hányszor de hányszor ütköztem falakba, téves válaszokba, elutasításba, vagy éppen nem volt alkalmazott, aki választ tudott volna adni. Nos, konklúzió: telefonon nincs rendes felvilágosítás, neked azt mondják, menj be személyesen, ott azt mondják, miért nem telefonálsz, de a telefonon érdeklődőnek a fülem hallatára azt mondja, jöjjön be személyesen…. ördögi kör…. Aztán folytatom. Tegnap hosszas telefonpróbálkozások után sikerült utána érdeklődnöm a négy éve fizetett hitelemnek… A felvett 2.500.000 Ft alaptőke, most meghaladja a 4.000.000 Ft-ot. Nem kaptam levegőt. Tényleg. Kalkulátor, számítások mégsem lettem okosabb. Sőt, csak tétovább. Elkezdhetném boncolgatni a témát, de nem teszem… Csak felspannolnám magam, mégsem jutnék előrébb…. Aztán csatoljunk még hozzá egy kis bürokráciát, ami szintén okozott néhány ősz hajszálat a meglévők mellé. Aktatologatások, ugyanez, a felellőséggel. Én is hibáztam, persze tudom. Viszont érdekesen is alakultak egyes dolgok. Ebbe sem mennék bele. Van még tovább? Ja, az már csak hab a tortán, hogy ma lehozták a lapok a városunk vezetőinek éveken át felvett jutalmait…. Húúú…. És ez csak a jutalom… van akinél 62.000.000 összesen. Megint elállt a lélegzetem… Még akkor is, ha ezt 9 év alatt kapta…na…. és még csak irigy ember sem vagyok…

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése